CrossFit
crossfit-banner-1
CrossFit is geoptimaliseerde fitness; constant gevarieerde functionele bewegingen met een relatief hoge intensiteit en bereid het lichaam voor op de fysieke onvoorziene uitdagingen. ‘Community-feeling’ staat voorop tijdens het
uitvoeren van de workouts en maakt dit programma uiterste effectief.

Geen toestellen of apparaten

Het gaat er niet om waar je traint, met wie en hoe je traint. Er komen dus geen wellnessfaciliteiten aan te pas….. De ‘community’ staat voorop!
Binnen CrossFit wordt geen gebruik gemaakt van geïsoleerde oefeningen, maar veelal van samengestelde, de zgn. ‘compound’-oefeningen. Dit betekent dat er tegelijkertijd meerdere en dus grotere spiergroepen actief zijn.
Concreet; functionele gevarieerde bewegingen met een relatief hoge intensiteit, waarbij gebruik gemaakt wordt van olympische halterstangen, kettlebells, dumbells, pull-up bars en medicineballen.

BACK TO BASIC!

Effectief core strenght programma

Alle goed uitgevoerde bewegingen vinden hun oorsprong in het lichaam. Zonder goede corestability is het niet mogelijk bewegingen op een gezonde en verantwoorde wijze uit te voeren en is de kans op blessures groot. Oefeningen welke binnen CrossFit gebruikt worden vinden allemaal centraal hun oorsprong in het lichaam.
Een completere training dan CrossFit bestaat er niet voor het lichaam, waarbij er op een leuke competitieve manier getraind wordt. De trainingen kunnen aan elk gewenst individueel niveau worden aangepast.

De tien basiskenmerken van fitness

CrossFit werkt aan de tien basiskenmerken van fitness:





  1. Cardiovasculair en respiratoir uithoudingsvermogen;
  2. Stamina;
  3. Kracht;
  4. Flexibiliteit;
  5. Power;
  6. Snelheid;
  7. Coördinatie;
  8. Behendigheid;
  9. Balans;
  10. Nauwkeurigheid.

Bekijk onze lessen!

WOD

‘WorkOut of the Day’ is bedoeld voor een breed mogelijke trainingsprikke…

Open Box

Tijdens de Open Box-uren kun je jouw eigen weaknesses bijschaven en bepa…